Шановний Ярославе Миколайовичу!
Змушений звернутися до Вас як до керівника впливової політичної сили – депутатської групи «Воля народу» в українському парламенті.
В жовтні ц.р. я подав до Вишневої міської ради Києво-Святошинського району проект рішення, що передбачав проведення допорогових закупівель робіт виключно через систему Prozorro. Адже саме для робіт чинним законодавством встановлено поріг у 1,5 млн.грн., що для невеликого міста Вишневе занадто значна сума. За наявною інформацією, рівень заощадження при закупівлі через Prozorro становить від 9,6 % до 46 % бюджетних коштів, тобто, виходячи з річних обсягів закупівель робіт, міська громада могла б заощадити 12.…50 млн.грн.
На черговій сесії Вишневої міської ради 24.11.2016 р. проект не був підтриманий депутатським корпусом, «за» проголосували лише кілька депутатів.
В першу чергу напрошується закономірний висновок: ніхто не хоче відмовлятися від напрацьованих корупційних схем. Проте, на мою думку, важливим чинником провалу голосування став стан законодавства, що регулює державні закупівлі. Складно заперечити його прогресивність та корисність для держави, і якість нашого законодавства у цій сфері визнана на міжнародному рівні. Але у даному конкретному випадку є потреба у дрібній поправці норми закону, що у разі прийняття принесе громадам величезні суми заощаджень.
Допорогові закупівлі в Україні регулюються:
В Порядку ретельно прописана процедура допорогових закупівель, все прописано таким чином, щоб досягти балансу: з одного боку закупівля має бути простою для виконання (менше паперів) і швидкою за строками виконання (кілька днів), а з другого боку забезпечити закупівлю робіт без втрати якості та використанням усіх плюсів конкуренції.
Здавалося б, створена ідеальна система: хочете купити дорогі (понад 1,5 млн.грн.) та відповідно складні роботи — керуйтеся Законом і проводьте складну та досить тривалу процедуру. А хочете купити дешевші та простіші роботи — керуйтеся Порядком та закуповуйте роботи також через Prozorro, але за скороченою та простішою процедурою.
Однак ця «ідеальність» системи у випадку допорогових закупівель зводиться нанівець однією нормою, навіть двома словами, з Закону № 922:
абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закону № 922: Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.
Два слова «можуть використовувати» трактується місцевими чиновниками однозначно як «дозволено не використовувати», і, як наслідок, місцевими бюджетами втрачаються десятки мільйонів гривень через відсутність конкуренції при допорогових закупівлях робіт.
Для усунення корупції у сфері допорогових закупівель, захисту економічних інтересів місцевих громад, —
ПРОШУ:
З поваго,
Депутат Вишневої міської ради С.В.Нагорняк
Звернення до керівника депутатської групи “Воля народу” у ВРУ Ярослава Москаленка щодо Prozorro