Запитання до юриста: “Що робити з “розливайками”, відвідувачі яких заважають жити?”

Продовжуємо відповідати на запитання вишнівчан, які надходять на нашу електронну адресу. Якщо Ви також маєте запитання до юриста, можете надіслати його на електронну скриньку vrvyshneve@gmail.com або прийти на юридичну консультацію, яка відбувається щосереди.

«Навпроти мого дому наливайка, там постійно лайка, п’яні мужики, і т.д. Працює з 7:00 (хоча міська рада прийняла рішення, що ці заклади мають працювати з 8:00) до 21:00, іноді закривають вікно й працюють далі. На теплий період вони виставляють столи й стільці + музика, але з музикою вдається боротися. Відсутній касовий апарат, на перший погляд приміщення менше 25 кв. метрів, невідомо, чи є дозвіл на створення такої тераси, відсутній санвузол. У Вишневому вже є прецеденти закриття наливайок, зокрема в минулому році Гермес на вул. Лесі Українки. Прокоментуйте, будь ласка, як закрити й наскільки це можливо», – Віктор Велівченко.

Відповідає юрист Вадим Пастушенко:

1. Суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити дотримання законодавства, що регулює торгівлю алкоголем.
2. Регуляторних актів у сфері торгівлі алкоголем є дуже багато, цей сектор бізнесу зарегульований.

3. Зараз умови, розміри та особливості застосування фінансових санкцій за порушення порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі, а також виробництва алкогольних напоїв і тютюнових виробів регламентують:
– ст. 117, ст. 1202 ПКУ;
– ст. 17 Закону України від 19.12.95 р. № 481/95-BP “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” (далі – Закон № 481);
– ст. 20 Закону України від 22.09.2005 р. № 2899-IV “Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення” (далі – Закон № 2899);
– ст. 15 Закону України від 16.06.2005 р. № 2662-IV “Про виноград та виноградне вино” (далі – Закон № 2662);
– Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, затверджений постановою КМУ від 02.06.2003 р. № 790 (далі – Порядок № 790).
Зазначеними документами чітко визначено види порушень у цій сфері та фінансову відповідальність за них.

4. Вимоги до торгівлі алкоголем зазначені у цьому акті: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/854-96-п

5. Згідно із п.7 попереднього документу режим роботи для точок торгівлі алкоголем встановлює виконком за погодженням із власником об’єкта торгівлі. Тому якщо не існує погодження власника, встановлення режиму роботи виконкомом є незаконним.

6. Одночасно законних і ефективних на 100% СПОСОБІВ БОРОТЬБИ З НАЛИВАЙКАМИ НЕ ІСНУЄ. Міська влада не має важелів впливу на ситуацію (законних). Впливати можуть: орган ліцензування (податківці), державні органи, перелічені у Порядку № 790, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Нацполіція, і всі — виключно в межах кеомпетенції.
7. Згаданий Вами «Гермес» потерпів від незаконних дій напівзаконного громадського формування. Раджу ознайимитися із профільними ГО. Наприклад, конкретно в цьому секторі працює ГО «ПОТОН», в Youtube є багато відео про їх діяльність.

Висновок: боротьба з цією наливайкою — ресурсозатратний процес. Краще залучити громаду, ГО, групи людей і розподілити завдання. В офіційній площині слід застосовувати класичний алгоритм: вивчаємо нормативну базу щодо можливих порушень — фіксація порушення — звернення до профільного органу — контроль вжитих заходів. В неофіційній/напівофіційній площині варто звернутися до відповідних ГО по допомогу.

Всього коментарів: 0

Залишити коментар

Ваш e-mail не буде опубліковано.

Соціальні мережі:

Поділитися: